Freitag, 10. Januar 2014

THE WOMAN WITH COUNTLESS WISHLISTS or TODAY'S BOOK TIPS


Ich würde mich selbst als die Frau mit den unzähligen Wunschzetteln bezeichnen. Hier ein Herz in die Zeitschrift an das paar Schuhe gemalt, dort eine Seite in die Lesezeichen von Firefox gesetzt und zu guter letzt eine nicht enden wollende Liste auf Amazon.de erstellt. 
Letzteres verursachte auch meinen letzten Kauf: 2 neue Bücher (die ich unter der berühmten Kategorie "Kunden, die sich diesen Artikel angesehen haben kauften auch ..." gefunden habe). Das Problem bei mir ist, ich liebe es Bücher zu kaufen. Die Zeit zum Lesen fehlt wegen Uni und Arbeit nur meistens. 
Seit einigen Tagen sind diese Schätze jetzt aber schon bei mir im Bücherregal eingezogen und ich kann es kaum erwarten mich am Wochenende abends mit einer Tasse Tee auf die Couch zu setzen und endlich anfangen zu lesen. Eine Review wird es am Ende wahrscheinlich auch wieder geben, also falls euch das interessiert. 

Edit: Die Bücher sind beide auf Englisch. Habe irgendwie ein Faible für fremdsprachige Bücher momentan ;-) 

Translation: 
If I should name myself, I would call me "The woman with countless wishlists.". Marking a page of a magazine here, writing down the name of a new online shop there and finally writing an endless wishlist on amazon.com. 
Two new books were sent to me last week and I literally waited on the window to see the yellow car driving to my house to give me my latest purchases. 
The problem with me buying books is: I love buying them, but because of university and work the time to actually read them is not really given. 
This weekend, I told myself, I will start reading one of them. Sitting down on the couch with a cup of tea and one of my new books. Can't wait for that evening :-) 
Btw, both of the books are written in english. I just love reading english texts at the moment. 


The Juliette Society - Sasha Grey (for me the new "Shades of Grey") 
"Before we go any further, let's get this out of the way; I want you to do three things for me. 
One: Do not be offended by anything you read beyond this point. 
Two: Leave your inhibitions at the door. 
Three: and most importantly. Everything you see and hear from now on must remain between us ..." 


Bridget Jones. Mad about the boy - Helen Fielding (The book every single lady was waiting for) 
"A text is gone at the brush of a fingertip, like a nuclear bomb or Exocet missile. 
Dating Rule Number 1: 
DO NOT TEXT WHEN DRUNK." 

I hope I can inspire you with my many book posts the last time. 
If not, have a good weekend anyway ;-) 

Love, B. 

2 Kommentare:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...